יום רביעי, 22 באפריל 2015

הישגים מיידים מבלי לחולל מהפכות - החינוך העצמאי!!!

שלום לכולם!
בהמשך לוואטסאפים ששלחתי, הנני מבקש להעלות על הכתב תכנית פעולה שיכולה להביא להישגים מיידים בכמה תחומים בו-זמנית ושלא תגרום לזעזועים שהציבור החרדי טרם בשל להם.
החינוך העצמאי קם על ידי כל גדולי ישראל בארץ ובחו"ל והיה קרוב לליבם יותר מכל דבר אחר, משהו מקביל למלחמה נגד גיוס בנות וכדו'.כמדומני שאף הרב שטיינמן והאדמו"ר מגור שליט"א נסעו לחו"ל פעם או פעמיים יחד בעניין החינוך העצמאי.
מטרת החינוך העצמאי תמיד הייתה ברורה: שיהיה מקום חינוך חרדי לכל ילד (או ילדה) יהודי בארץ ישראל.
האם זה קורה היום? לא!! החינוך העצמאי הפך להיות פרה לחלוב ממנה ג'ובים וכספים למקורבים. רמה לימודים נמוכה, איכות המורים והמורות ללא ביקורת, מנהלי המוסדות מבקרים אחד את השני בסגנון "שמור לי ושמור לך", מעורבות ההורים אינה קיימת, ביקורת ושקיפות על ההתנהלות הכספים שואפת לאפס, וקצר הגיליון מלהכיל שאר החוליים.
הציבור החרדי העובד שגדל מאד מ15 שנים האחרונות זקוק נואשות למסגרות כעין החינוך העצמאי אבל נמנע מהם משתי סיבות: א: בנותיהן לא מתקבלות עקב אפליה ושליטה דיקטטורית. ב: עקב הרמה הירודה בת"ת לבים, הציבור מדיר רגליו ממנו.
האמת היא אחת: ראשי חינוך העצמאי עושים יד אחת עם מנהלי החיידרים, הסמינרים והעסקנים לשמור את השליטה על הציבור החרדי בידיהם. לכן הם נמנעים מלפתוח תלמודי תורה לבנים. הנני מצרף טבלה שנלקחה מאתר משרד החינוך. מאז שנת 2000, החינוך העצמאי פתח 50 מוסדות חדשים שבהם לומדים מעל 20,000 תלמידים. יש לזכור שמדובר בתוספת כ-25% מסך המוסדות (218) ותלמידים (87,000) בפחות מ15 שנים!!! מתוכם, 11,211 בנות, 2,880 בנות חסידיות, 2,124 בנים חסידיים, 1,431 בעלי תשובה, 1,342 מעורב! ורק 1,491 בנים ליטאיים!!! ובמילים אחרות, אם נחלק את הייחס הילודה המגדרי לפי נתוני החינוך העצמאי מתברר שנולדו שלוש בנות על בן בין 1995-2010. משבר שידוכין שלא חלמנו עליו. הנתונים מראים תמונה עגומה יותר: בערים החרדיות הכי גדולות, ירושלים, בני ברק, פתח תקוה, מודיעין עלית, אלעד, ביתר, בית שמש ואשדוד נפתח ת"ת לבנים אחד בלבד כשבאותה תקופה נפתחו 13 בית יעקב לבנות! יד נעלמת אמרנו?
הפיתרון:
1. נציגות בהנהלת החינוך העצמאי. היום יש 14 נציגים בהנהלה המורכבת משבעה חברים לדגל ושבעה לאגודה (שלושה לגור, אחד לויז'ניץ, אחד לסלונים ושנים לשלומי אמונים). עלינו לדרוש ארבעה נציגים כייחסינו בכוח שזה יהיה מורכב משני גברים ושתי נשים. בנוסף יתווסף מנכ"ל (עדיף אישה) למנכלות.
2. פתיחת 8 ת"ת לבנים בערים המרכזיות לפני פתיחת כל מוסד אחר.
3. לא ייפתח חיידר או בית יעקב פרטי בכל אזור לימוד לפני שנפתח ת"ת וב"י של החינוך העצמאי. אם עדיין יש דרישה של תושבי האזור לחיידר או פרטי, יוכלו לפתוח אם יש מספיק תלמידים ושטחים.
4. חידוש הקצאת של מורי חייל - כמות של 200 מורים בשנה.
5. ילדי מורים ומורות של הרשת חייבים ללמוד באותו רשת. לא ייתכן שכמה קבוצות קובעות מי המורים והמורות בתוך חינוך העצמאי, כשהחינוך עצמאי אינו מספיק טוב לילדיהם.
6. בכל בית ספר יקום נציגות הורים.
7. הוספת תקני מפקחים. היום יש בודדים ואינם מבצעים את העבודה כנדרש.

בצורה זו, פתרנו בעיית החינוך, אפלייה, תעסוקה וגם קידמנו נשים!!

דעתכם?

מרדכי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה