יום שני, 20 באפריל 2015

"את אחי אנכי מבקש" או שטיבעלעך, פסח והחרדים עובדים.

לכבוד אחיי ואחיותיי,

הבעיה!
תבואו לשטיבעלעך ¾ שעה לפני סוף זמן תפילה. 2 אנשים באמצע פסוקי דזמרא. עוד שניים כבר בברכת קריאת שמע ו-1 באמצע שמונה עשרה. מבקש מכולם לחכות עד שיתאסף מניין. עוד 3 מגיעים, ובינתיים אחד שהיה באמצע קריאת שמע כבר מתחיל שמונה עשרה. עוד אחד מגיע אבל לא מוכן לחכות, השני מתעקש להגיד את כל הקרבנות, וכך במשך שעה באים והולכים 40 אנשים, מספיק לארבעה מניינים ולא היה מניין אחד.
תחושתך?
זו התחושה שלי עם החרדים העובדים. לכל אחד יש את הכאב שלו, כל אחד עם מה שמציק לו, כל אחד עם הנסיבות המיוחדות והצרכים האינדיבידואלים. הפתרון פשוט. להתאגד יחד – one for all and all for one. מאה אלף מצביעי יחד, עשרות אלפי הפלג הירושלמי, חב"ד, חרדים לאומיים, עשרות אלפי חרדים מצביעי הליכוד וכל מיני אנשים, נשים, מבוגרים וצעירים שיחד יכולים להגיע למאות אלפים, אולי 6-8 מנדטים. חלק כבר ברחו למחוזות אחרים, חלק טרם הגיעו וחלק לא מסוגלים לוותר קצת מעצמם לטובת הכלל.
הפלונטר!
אבל כל פעם שמתאגדים, מתחילים משהו חדש, תמיד זה מאוחר מדי, מעט מדי. כי אנשים דורשים עשייה מיידית, תוצאות מיידיות ואינם מוכנים לבנות ולעבור את ההליך האיטי יחד. כמו במעגל שוטה, לא תהיינה תוצאות ללא התאגדות יחד ולא תהייה התאגדות עד שאין תוצאות.
הלימוד מליל הסדר!
יצאנו ממצרים! בום!! בואו נחגוג יציאתינו ממצרים. אבל חכמינו קבעו שעלינו להתחיל בגנות ולסיים בשבח. כדי להגיע לתוצאה הראוייה יש לעבור את ההליך שאינו פחות חשוב מהתוצאה עצמה. לכן נפתחה עמותת יששכר וזבולון. אין צורך שכולם יגיעו יחד באותו זמן ובאותו מקום. כולם עובדים, כולם עסוקים. אבל כבר ישנם כ-40 חברים ואנו מעוניינים לגדול. אנו מצהירים כלפי כל עם ועדה שאנו חרדים, שומרי תרי"ג תורה ומצוות ואינם מוכנים לוותר על אף מצווה, קלה כבחמורה. אבל אנו גם אינם מוכנים להוסיף עוד מצווה אחת. לא בכדי התורה מזהירה "לא תגרע" וגם "לא תוסיף".
טופס הצטרפות כאן http://goo.gl/forms/ZufgJt9nYN עם קישור למטרות ותקנון (בשלבי עריכה סופיים לפי הנחיות רשם העמותות. בין חברי והנהלת העמותה תמצאו אנשים טובים מכל הגוונים: ליטאים, חסידים וספרדים, גברים ונשים, חרדים וחרד"לניקים ואפילו חוצניקים. ישנן אסיפות כלליות וישיבות וועד שפתוחות לכל החברים. בואו איתנו לבנות הליך...... התוצאות המצויינות כבר תגיענה לבד.
בברכה חג כשר ושמח,

מרדכי אדלר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה