יום רביעי, 22 באפריל 2015

מי מפחד מדמוקרטיה?‎

12/26/14

מה לא ניסו ב20 שנים האחרונות כדי שחרדים עובדים יקבלו הכרה למה שהם באמת - "חרדים עובדים". לא מקולקלים, לא נחיתים ולא סוג ב'. אנו למדנו ולומדים תורה, נשותינו צדיקות,בנותינו אינן הפקר,  ובנינו גדולי שיראל בפוטנציאל לא פחות מכל ילד אחר.

ניסינו תחנונים, איומים, פגישות מתוקשרות עם עסקנים וגולת הכותרת - התארגנות של טוב. והכול נכשל, הטעו אותנו, דרכו עלינו והיתלו בנו ועדיין מספרינו גדלים מיום ליום ומקום למקום.
אנו נמצאים במעגל שוטה (catch-22) ומתמודדים מול קשר גורדי. כל עוד שאיננו רציניים, גדולי ישראל לא יתייחסו אלינו ובלי הסכמת גדולים כל מה שאנו עושים אינו אלא מרד בדעת תורה.

לא אלאה הקוראים בסיבות לכישלונות העבר אבל יש עדיין פיתרון אחד שטרם ניסה.

עלינו להתארגן יחד כדי שנוכל לשאול גדולי ישראל דעתם, עצתם והוראתם על הנושאים הבוערים. 

"שאלת חכם חצי תשובה!" אינה דומה השאלה כשהיא באה מאנשים בודדים הטוענים לכתר לעומת שאלה הנשאלת על ידי אלפי אנשים מאוגדים בצורה דמוקרטית.

מה תהיה השאלה, מי ישאל אותה, מתי ואיך יוחלט ביחד באופן דמוקרטי כפי שנכתב בהלכה והיה מקובל לאורך כל השנים. "שבעה טובי העיר שהציבור המחום עליו במעמד אנשי העיר".
מסגרת זו לא תהיה תחליף לכל היוזמות המבורכות שאנשים יקרים מפז פועלים בהן וראוי להזכיר מתי הורוביץ, בצלאל כהן, משה מורגנשטרן, רחלי איבנבוים, יחזקאל רוזנבלום, אביגדור רבינוביץ, ירוחם אסטריכר ועוד רבים טובים שהיריעה קצרה מלהכיל כולם. לא מדובר בפעילות אלא בהגדרה עצמית בתוך הקהל.

לכן פתחתי עמותה לפני כשנה לצורך זה ובחרתי במטרות ששירתו פועלי אגודת ישראל לאורך כל השנים כשהם היו שותפים שווים למאמצי גדולי ישראל ואגודת ישראל לדורות. אם החזון איש, הגרי"ז, האדמו"ר מגור, הסטייפלר, ר' איסר זלמן ועוד שתפו פעולה עם פא"י כשאלו היו המטרות שלה וכל הוויכוחים היו על הביצוע ופעילות של המנהיגים של פא"י, אין סיבה שלא להחזיר עטרה ליושנה ולפחות כנקודת מוצא, כשהכול ניתן לשינו של החברים בהחלטה דמוקרטית.

אנו פותחים את הרישום לכל הציבור שרואה את עצמו כחרדי לדבר ה' וקוראים להם להצטרף, לבחור נציגים, להקים קבוצות דיון והכל כדי לקבל דעתם והכרעתם של גדולי ישראל.

בקשה להצטרפות מצורת בזה ובעז"ה תהיה אסיפה כללית בעוד שבועיים.
בברכה,
מרדכי אדלר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה