יום שישי, 6 ביוני 2014

"גלות מבפנים, גלות מבחוץ" - בהעלותך, תשע"ד

"וכי תבאו מלחמה בארצכם על הצר הצרר אתכם" (במדבר י', ט') וכתוב בספרי "במלחמת גוג ומגוג הכתוב מדבר. אתה אומר במלחמת גוג ומגוג הכתוב מדבר או בכל מלחמות שבתורה? ת"ל "ונושעתם מאויביכם". אמרת צא וראה איזו היא מלחמה שישראל נושעים בה ואין אחריה שעבוד, אין אתה מוצא אלא מלחמת גוג ומגוג. וכן הוא אומר (זכריה י”ד) "ויצא ה' ונלחם בגוים ההם וכו' והיה ה' למלך על כל הארץ".

ורואים שוב במדרש שמלחמת גוג ומגוג זו המלחמה האחרונה (ויקרא רבה כ"ז, י"א) "אמר ר' לוי: אף גוג ומגוג לעתיד לבא עתיד לומר כן וכו' וכתיב (זכריה י"ד, ג') "ויצא ה' ונלחם בגוים ההם", ומה כתיב תמן (שם, ט') "והיה ה' למלך על כל הארץ".

ומביא הבאר משה (האדמו"ר מאוז'ורוב זצ"ל) את הגמרא בברכות (י"ג.) על הפסוק (ישעיהו מ"ג, י"ח-י"ט) 'אל תזכרו ראשונות' זה שעבוד מלכיות, 'וקדמוניות אל תתבוננו' - זו יציאת מצרים 'הנני עושה חדשה עתה תצמח' זו מלחמת גוג ומגוג"; שהמלחמה של גוג ומגוג תהיה שונה מכל המלחמות שהיו עד עכשיו ולכן גם יותר מסוכן ע"ש.

וחשבתי לומר בס"ד על בסיס הנ"ל שלכארה רואים שעוד לפני ביאת משיח תסתיים גלות מלכות אדום ואנו בכלל נכנסנו לתקופה חדשה של טרום/תוך מלחמת גוג ומגוג ומהותה של מלחמה זו שונה לגמרי מכל מה שהכרנו קודם, וממילא גם כלי הזיין שעלינו להשתמש בהם במלחמה זו שונים ממה שהשתמשו בעבר.

ויתירה מזו, ידוע שמעשי אבות סימן לבנים. ואם מתבוננים היטב המלחמה של אברהם היה בעיקר כלפי כוחות/גורמים חיצוניים בלי כל קירבה אליו. יצחק ויעקב היו במלחמות כנגד אחיהם ודודיהם שהתנהגו כחיצוניים להם. לעומת זאת, השבטים וכל עניין ירידה למצרים והשיעבוד הבא כתוצאה ממנה נגרם על ידי המריבות ומלחמות ביניהם לבין עצמם.

שיעבוד מצרים ושיעבוד ארבע המלכויות היו מגורמים חיצוניים אבל מלחמת גוג ומגוג היא חדשה לגמרי – היא מלחמה פנימית בתוך עם ישראל פנימה, מה שפוגע ברוחניות ועבודת ה' של עם ישראל, והדרך להתחזק ולנצח אינו על ידי חיזוק כנגד גורמים חיצוניים אלא על ידי התלכדות פנימית והתאחדות כל עם ישראל בעבודת ה'.

אשמח כתמיד לשמוע הערות והארות.

שבת שלום ומבורך,
מרדכי אדלר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה